miércoles, 14 de noviembre de 2012

Del 20 al 27 de novembre del 2012

Novembre contra la violència de gènere.
 Del 20 al 27 de novembre del 2012 en EiC de la Biblioteca Municipal Carmelina Sánchez-Cutillas
Els integrants del col.lectiu Art en Moviment
ens presenten dos de les seues vídeo-instal.lacions, Des-ubicació  http://desubicacion-aem.blogspot.com.es/ i Edén? http://eden-aem.blogspot.com.es/ en les que s'ens mostra de forma molt sutil, dos situacions de les víctimes de la violència de gènere.
En la primera, Des-ubicació, representada per una ballerina de ballet (fent un paral.lelisme entre viure casades i caminar de puntes, una cosa que es desconeix però es desitja sense haver-ho viscut. Relacionant el caminar de puntes amb la delicadesa, el volar, la suavitat...i el matrimoni amb l'alegria de compartir amb la persona amanda, quan la realitat la desconeixen).
Que camina entre els sentiments (els cors), decobrint que les seues vides s'han convertit en un infern, lligats, encadenats a eixos sentiments, algunes vegades sense poder-se alliberar-se, convertint-se en cors ferits.
En la 2ª part, Edén?, una figura femenina asseguda sobre un llenç blanc, estudia els plans d'un possible jardí (traçant el seu futur, sommiat amb la seua realitat anhelada). La figura es desplaça entre les imatges, es el seu passeig pel seu jardí. Edén amb dos cors blancs, com a símbol de la convivència feliç. La víctima de gènere s'auto-enganya vivint en la seua falsa realitat. Darrere els menyspreus (al vídeo tan sols s'anomenen alguns), la figura baixa de les seues puntes, i deixan caure a terra els cors. Com a símbol de baixar els peus a terra i trencar la relació que existia abans.






Noviembre contra la violencia de genero.
Del 20 al 27 de noviembre del 2012,en EiC de la Biblioteca Municipal Carmelina Sánchez-Cutillas
Los integrantes de Arte en Movimiento http://artemovimiento2011.wordpress.com/ nos presentan 2 de sus vídeo-instalaciones, Des-ubicación http://desubicacion-aem.blogspot.com.es/  y Edén?http://eden-aem.blogspot.com.es/ en las que nos muestran de una forma muy sutil, dos situaciones de las victimas de la violencia de genero.
 En la 1ª, Des-ubicación, representadas por una  bailarina de ballet,(haciendo un paralelismo entre vivir casadas y caminar con las puntas, algo que se desconoce, pero se anhela sin haberlo vivido. Relacionando el caminar con las puntas con el volar, la suavidad, la sutileza.., y el matrimonio con la alegría de compartir con el ser amado.  Cuando la realidad la desconocen) Que camina entre los sentimientos(los corazones), descubriendo que sus vidas se han convertido en un encierro, atados, encadenados a esos sentimientos, en algunos casos sin poder liberarse, convirtiéndose en corazones heridos.
En la 2ª, Edén? Una figura femenina sentada sobre un lienzo blanco, estudia los planos de un posible jardín, (trazando su futuro, soñando con su realidad anhelada). La figura se desplaza entre las imágenes, es un paseo por su jardín, Edén con dos corazones blancos,como simbolo de la convivencia feliz.La victima de genero se auto-engaña viviendo en su falsa realidad.tras las vejaciones (en el vídeo solo se nombran algunas,) la figura, bajando de sus puntas, y dejando caer al suelo los corazones Como símbolo de bajar los pies a tierra , y romper la relación existente.



















No hay comentarios:

Publicar un comentario